صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

KFC افتتاح شعبه خود در ایران را تکذیب کرد

بعد از جنجال فراوان توسط سایتهای خبری دولتی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افتتاح اولین شعبه ی کی اف سی در ایران شرکت KFC رسما این موضوع را تکذیب کرد به گزارش سایت بی بی سی فارسی اغذیه فروشی زنجیره ای کی اف سی که به فروش مرغ های سوخاری (کنتاکی) شهرت دارد، با تکذیب افتتاح هرگونه شعبه ای از رستوران‌های خود در ایران اعلام کرد که علیه کسانی که از نام و نشان این شرکت در ایران سوء استفاده کنند، اقدام قانونی خواهد کرد.
همزمان با انتشار اخباری در ارتباط با افتتاح نخستین شعبه رستورانی تحت عنوان کی اف سی در شهر کرج، شرکت رستوران های زنجیره ای 'کی اف سی' در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی، روز شنبه ۲۵ فوریه (ششم اسفند) با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی هیچ طرح و برنامه ای برای افتتاح شعبه ای از رستوران های خود در ایران ندارد و علیه هر شرکت و گروه اقتصادی که بخواهد از نام و نشان این شرکت در ایران استفاده کند، اقدام قانونی خواهد کرد.
نخستین بار روز گذشته، خبرگزاری فارس خبر افتتاح نخستین شعبه رستورانی با نام کی اف سی در شهر کرج را منتشر کرده بود که نام و نشان تجاری آن شباهت فراوانی به شرکت کی اف سی آمریکایی دارد.
در این خبر، خبرگزاری فارس به نقل از امیر حسین علیزاده، مدیر شرکت کیهان افتخار سینا (که مخفف نام آن می تواند کی اف سی باشد) در مراسم افتتاح نخستین شعبه این مجموعه رستوران ها گفته که به زودی شعبی از این اغذیه فروشی ها در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و چند شهر بزرگ دیگر افتتاح خواهد شد و تا پایان سال ۱۳۹۱ حدود ۱۰۰ شعبه "کی اف سی" در ایران راه اندازی می شود.
در تصاویر و عکس هایی که از این افتتاحیه منتشر شده، نشان (لوگو) و تصویر تجاری شرکت کی اف سی دیده می شود که با رنگ اختصاصی این شرکت (رنگ قرمز) و تنها با حذف پاپیون از تصویر مردی که علامت تجاری شرکت کی اف سی است منتشر شده است.
همزمان در وبسایت شرکت تجاری دیگری در ایران که مدعی امتیاز انحصاری شرکت آمریکایی 'کی اف سی' است، تمامی تصاویر و نشان های این رستوران معروف آمریکایی دیده می شود.
در وبسایت "شرکت رستوران های آفتاب و مهتاب پاریز" این گروه تجاری اعلام کرده است: "با توجه به سوء استفاده های انجام شده از نام و لوگوی جهانی کی اف سی در ايران از زمان شروع فعاليت شرکت آفتاب و مهتاب پاريز، توسط برخی از افراد سود جو به اطلاع می رساند تنها شرکت رستوران های زنجيره ای آفتاب و مهتاب پاريز نماينده محصولات اين برند در ايران بوده و هيچ شرکت يا شخص حقيقی يا حقوقی ديگری مجوز استفاده از نام يا لوگوی اين برند را تحت هر عنوان ديگری را نخواهد داشت. لذا شرکت 'کنتاکی فرايد چيکن' هيچ گونه مسئوليتی در قبال خريد و فروش امتياز نمايندگی و ارائه هرگونه خدمات غير قانونی توسط هر شرکت ديگری را نپذيرفته و هيچ مسئوليتـــی را بـــر عهده نخواهد گرفت.

حکایت انتخابات آتی یادآور یک لطیفه ی شیرین

دوستی میگفت یک بسیجی با خودش کشتی گرفت و دوم شد و این حکایت من رو یاد انتخابات 12 اسفند میندازه.

نمایندگان تایید صلاحیت شده برای انتخابات فرمایشی همه از اصولگرایان مارک دار و بدون مارک هستند مارک داران را که همه میشناسیم و اما غیر مارک داران هم همانهایی هستند که با ادعای مستقل بودن و اصلاح طلب و... نان اصولگرایان حکومتی را نوش جان میکنند و خود را تافته ی جدا بافته میدانند. غافل از اینکه این انتخابات  مانند کشتی گرفتن با خود است که در خوشبینانه ترین حالت نتیجه ای جز دوم شدن ندارد.

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

اگر به دنباله و بقای آن علاقه مندید این مطلب را بخوانید

درود بر کاربران دنباله
دوستان همانطور که میدانید چندیست دنباله با رکود شدیدی از نظر ارسال لینک و مشارکت کاربران مواجه شده و این مساله باعث نزول کیفبت مطالب سایت و همچنین دلسردی کاربران فعال و زحمتکش گردیده.

همه میدانیم که دنباله با تمام محاسنش معایب بسیاری از نظر فنی دارد که اینجا قصد بحث در مورد آن را نداریم چرا که قبلن در مورد مسائل فنی و ایجاد تغییرات در انجمن ها و لینکهای مربوط بسیار بحث کردیم و قرار شد که مدیریت تفییراتی را جهت ارتقا کیفیت فنی و ظاهری دنباله اعمال کند و خوشبختانه طبق گفته ی کیا آرین مقدمات کار فراهم شده و این اصلاحات انجام میشود .

اما نکته ی مهم اینجاست که با گذشت زمان و تداوم وضعیت کنونی روز به روز از تعداد کاربران فعال کاسته میشود و اگر به زودی فکری به حال دنباله نکنیم بی گمان جبران این خسارت خیلی سخت است.
برای جلوگیری از این اتفاق تنها یک راه باقیمانده و آن اینست که همه ی کاربران به مهیار پیام خصوصی بزنند و از مهیار بخواهند که تغییراتی که قرار است در سایت انجام دهد را در مدت کوتاه و ظرف هفته ی آینده اعمال کند .دوستان در پیام خصوصی برای مهیار توضیح دهید که سایت مشکلات فنی زیادی دارد واگر هم پیشنهادی جهت بهبود وضعیت سایت دارید مختصر و مفید بیان کنید .باز هم تکرار میکنم اگر بقای دنباله برایتان اهمیت دارد این موضوع را جدی بگیرید چون دنباله به مرز خطر و نقطه ی بحران  رسیده.
 از هر گروه و اندیشه ی سیاسی اجتماعی هستید تفاوتی نمیکند دنباله مکانیست که توسط آن میتوانیم صدایمان را به گوش دیگران برسانیم پس بیایید همه با هم همت کنیم و دنباله را نجات دهیم. سپاس