صفحات

۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

بوزقورتها به گرگ بودن افتخار میکنند/ گرگ منشی یعنی حمله به همنوع و تغذیه از گوشت و خون همجنس

اعمال و رفتارهای وحشیانه­ای که دوراز صفات و ملکات انسانی باشد و خواندن و شنیدن آن بی­رحمی­ها و سفاکی­ها موی بر بدن راست کند درعرف اصطلاح و امثله به گرگ منشی تعبیر و تفسیر شده است.
از آنجا که این خوی و منش در میان تمام درندگان عالم به جهاتی که اشارت خواهد رفت صرفاً اختصاص به گرگ دارد و به همین ملاحظات در مورد گرگ صفتان جهان از آن استفاده و اصطلاح شده است لذا لازم دانستم ریشه و وجه تسمیه آن فی الجمله گفته آید .
حقیقت این است که شیر , ببر, پلنگ ,خرس, کفتار , روباه , شغال و بالاخره کلیه درندگان گوشتخواری که می شناسیم و یا نامشان در کتب حیوان شناسی آمده است سبعیت و درندگی آنها نسبت به همنوعان خودشان نیست یعنی از گوشت بدن یکدیگرتغذیه نمی کنند بلکه هنگام گرسنگی به سایر حیوانات وحشی و اهلی ، بخصوص گاو کوهی و بز کوهی وآهوان بیابانی و جنگلی که گوشت لذیذ و مطبوع دارند حمله می برند و مهم آنکه از گوشت آن حیوانات به مقداری که سدجوع شود می خورند و بقیه را برای سایر حیوانات گوشتخوار که قدرت و توانایی صید حیوانات قویتر از خود را ندارند باقی می گذارند ولی گرگ این حیوان سبع و درنده علاوه بر آنکه دشمن حیوانات اهلی است و پنجه ها و ناخنهای تیزش پوست گاو وگوسفند و چهارپایان راهر قدر هم کلفت و زمخت و سطبر باشد به یک حمله از هم می درد بلکه در فصل زمستان که زمین مستور از برف می شود و حیوانات علفخوار از لانه و آشیانه خارج نمی شوند به صورت دسته جمعی هفت تایی تا دوازده تایی حرکت می کنند و برای یافتن صید و طعمه از هرجا سردر می کنند و حتی گهگاه بدون ترس و وحشت از سگهای چوپانی به آغل گوسفندان و اصطبل گاوان و چهارپایان نیز یورش می برند . چه بسا اتفاق افتاده که گرگان گرسنه به آدمیان حمله کرده اند و اطفال و کودکان را در داخل و خارج روستاها ربوده اند .
با این وصف گاه اتفاق می افتد که چندروز در میان برف و بوران صیدی به چنگ نمی آورند و گرسنه می مانند ، در چنین مواردی به گفته استاد دکتر محمد جعفرمحجوب :« تمام آنان دایره وار می نشینند و به دقت یکدیگررا زیرنظر می گیرند . به محض آنکه یکی ازآنان کوچکترین ضعفی نشان داد و گرسنگی زودتر از دیگران بروی چیره شد . بی درنگ همه بر سر او می ریزند و به سرعت او را می خورند و دوباره دایره را تشکیل می دهند و به مراقبت یکدیگر می پردازند .»
به طوری که ملاحظه شد خوی و روش گرگ منشی یعنی حمله به همنوع و تغذیه از گوشت و خون همجنس صرفاً اختصاص به گرگ دارد که به هنگام احساس گرسنگی چنان سبع و درنده می شود که خودی و بیگانه نمی شناسد و هرچه را که ضعیفتر و نزدیکتر ببیند از هم می درد و می خورد در حالی که سایر حیوانات گوشتخوار و درنده اگر از گرسنگی بمیرند به همنوعشان حمله نمی کنند و از گوشت و خونشان تغذیه نمی نمایند .درآن ازمنه و اعصاری که بشر در غارها زندگی می کرد و نیروی فکری و ملکات عقلانیش چندان رشد نکرده بود از آنجا که خَلقاً وخُلقاً مدنی الطبع بود دسته جمعی و به شکل گله ها و دسته ها می زیست و همان نظام ابتدایی جامعه عصر خویش را گردن می نهاد .
در میان همین گله ها و دسته های انسانهای اولیه که برای بدست آوردن غذا و به منظور تغذیه در حرکت و تلاش و تکاپو بوده اند گاهگاهی آن چنان جدالهای سخت و پیکارهای بی رحمانه روی می داد که مانند گرگان گرسنه به جان یکدیگر می افتادند و احیاناً گوشت و پوست و مقتولین و کشته شدگان را می خوردند . بعدها این روال و رویه از جهت مشابهت با خوی و منش گرگان گرسنه به گرگ منشی تعبیر و تفسیر شد و از آن در موارد مقتضی که متاسفانه در طول تاریخی به کرات مشاهده شده و می شود استفاده و استناد کرده اند

۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

عشوه های افتخاری پایانی ندارد/وقتی غمگینم نمی‌توانم بخوانم

علیرضا افتخاری، از خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی، در پی مسایلی که در ماه‌های اخیر و بعد از در آغوش کشیدن رئیس دولت طی یک مراسم برایش پیش آمد، در تازه‌ترین برنامه موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری تهران از مردم عذرخواهی کرد.
شب گذشته او پس از اجرای یک قطعه در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران، از ادامه برنامه منصرف شد و گفت "وقتی غمگینم  و توانایی شاد کردن مردم را ندارم بهتر است نخوانم" اما با اصرار سید جواد هاشمی (بازیگر سینما) که اجرای برنامه را بر عهده داشت به جایگاه بازگشت. وی پس از آن که با تشویق حاضران مواجه شد سه بار از مخاطبانش پرسید: "مرا بخشیده‌اید؟"

هنگامی که حاضران با تشویق و دست زدن های پیاپی پاسخش را دادند وی برنامه‌ را ادامه داد.

نوری همدانی میگوید خداوند سرنوشت بشریت را به دست خامنه ای سپرده است پس وای بر نوع بشر

نوری همدانی در اخرین سخنرانی خود درشهر قم با اشاره به ولایت خدا بر مردم، خامنه‌ای راجانشین خدا برروی زمین معرفی کرد و گفت: "خداوند سرنوشت بشریت را به دست آیت‌الله خامنه ای سپرده است".
حسين‌ نوري ‌همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از سپاهيان خراسان رضوي و دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي رفسنجان گفت: «اگرچه اهل‌سنت برادران ما هستند و نبايد در اين خصوص بدفهمي داشته باشيم، زيرا در اين صورت دشمن سوء استفاده مي‌كنند اما اين دليل نمي‌شود كه حق و باطل از هم مشخص نشود. ما با برادران اهل‌سنتمان در خصوص ولايت و حكومت و جايگاه امام اختلاف داريم و ما بر اين عقيده‌ايم كه خداوند براي سرنوشت بشر بسيار ارزش قائل است و هيچ‌گاه سرنوشت مبشر را به دست فرد عادي نمي‌سپارد، بلكه سرنوشت مردمش را به دست پيامبر و يا امام جانشين آن مي‌سپارد.»
وی اضافه کرد اگر امام غايب شد، سرنوشت حكومت بايد به دست فقيه متعهد،‌ باتقوا، مدير، مدبر، شجاع مثل آيت‌الله خامنه‌اي بيافتد، زيرا خداوند مي‌خواهد سرنوشت بشریت به دست افراد صالح باشد
اين مرجع تقليد  حکومتی  در ادامه تأكيد كرد در مساله جانشینی خدا  با هيچ‌كس تعارف نداريم و اصلا هم مسئله پيچيده‌اي است، بلكه يك حساب دو دو تا چهار تاي رياضي است زيرا خداوندي كه روح را رهبر و راهنماي بدن ما قرار داده است چگونه ممكن است براي جامعه رهبر و راهنما(خامنه‌ای)  قرار ندهد